נכתב לקראת שבת יִתְרוֹ

*
וַיִּקַּח יִתְרוֹ חֹתֵן מֹשֶׁה אֶת צִפֹּרָה אֵשֶׁת מֹשֶׁה אַחַר שִׁלּוּחֶיהָ.
וַיָּבֹא יִתְרוֹ חֹתֵן מֹשֶׁה וּבָנָיו וְאִשְׁתּוֹ אֶל מֹשֶׁה אֶל הַמִּדְבָּר אֲשֶׁר הוּא חֹנֶה שָׁם הַר הָאֱלֹהִים.
וַיֹּאמֶר אֶל מֹשֶׁה אֲנִי חֹתֶנְךָ יִתְרוֹ בָּא אֵלֶיךָ וְאִשְׁתְּךָ וּשְׁנֵי בָנֶיהָ עִמָּהּ.

סוד גדול קורא לי מן השורות האלה
שאולי הצלחתי לקרוא וחוששת להבין.

*
וַיִּחַדְּ יִתְרוֹ עַל כָּל הַטּוֹבָה אֲשֶׁר עָשָׂה ה' לְיִשְׂרָאֵל.
עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל ה' מִכָּל הָאֱלֹהִים.

ויקח, ויבוא, אני בא אליך, וייחד, ידעתי – כולן מילות איחוד, במובנו העמוק.
הפתיחה מסמנת: פרשת יתרו עוסקת באיחוד.
איחוד משפחות, איחוד מטרות, עשיה מאוחדת (מינוי השופטים), איחוד העם עם ה'.

וַיִּחַדְּ יִתְרוֹ.
וייחד: חדוה, חידה, שאלה, ייחוד בכל משמעויותיו, איחוד, בדרך לאחדות.

עַתָּה יָדַעְתִּי
לדעת אינו רק עניין אינטלקטואלי, למלה הזו יש שורש מעשי.
האמת קוראת ליתרו כהן מדין, חותנו של משה, והוא שומע ועושה.

*
גבולות הם צו אלוהי:
כִּי אַתָּה הַעֵדֹתָה בָּנוּ לֵאמֹר הַגְבֵּל.
טוב לזכור זאת לעצמנו, לילדינו, ליחסינו עם אחרים בכלל.

*
וְלֹא תַעֲלֶה בְמַעֲלֹת עַל מִזְבְּחִי אֲשֶׁר לֹא תִגָּלֶה עֶרְוָתְךָ עָלָיו.
אזהרה יש כאן, מפני גבהות לב וחשיבות עצמית.
עבוד את השם בענוה, דע את מקומך.

דע את מקומך – זה עצמו הינו צו עמוק ביותר.
משתדע את המקום – תהיה אחד עם אלוהיך – שם הענווה.

*
עשרת הדברות
לא קראתי מעודי הבנה מאירה ועמוקה יותר שלהם.

*
נכתב לפני, הועלה אחרי.
אבל הקריאה היא תמיד
והתורה היא הנצח.
אמן.

*

*

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s